Elever besøker menigheten

Fredag 11. mars fikk jeg besøk på pastorkontoret.

Fredag 11. mars hadde pastor besøk av to svært hyggelige elever fra Nøtterøy videregående skole som ønsket å skrive om menighetens tro, liv og lære. I gruppen deltok også Emma som besøkte oss på en gudstjeneste i februar. De valgte å fokusere på Adventistkirken fordi det var den minst kjente og fordi de hadde lagt merke til den spesielle bygningen. De intervjuet pastor og stilte svært gode og reflekterte spørsmål. De går nå i tredje klasse og har planer om å studere videre fra høsten. Helle er litt usikker på hvilket studium, men Veronica vurderer å satse på psykologi. De er urolige for det som skjer i Ukraina og opplever det som skummelt. De ser at troende mennesker har en styrke i tider som dette. På veien ut fikk hver av dem et eksemplar av boka Slektenes Håp.

Fra venstre. Helle og Veronica