Stevne i Borreparken

Sabbaten 18.06 samlet flere lokale menigheter seg til gudstjeneste i Borreparken

Det er klart at vi liker og samles i vår egen kirke, men det er noe helt spesielt og samles utendørs til gudstjeneste. I flere år har Tønsberg menighet arrangert gudstjeneste i Borreparken i Juni måned. Og i år innledet Geir Henriksen (forstander i menigheten) med å kalle plassen for Guds egen katedral. Og jeg å si at jeg liker denne katedralen godt. Å sitte i skyggen av store eiketrær, å kjenne den friske sommerbrisen, å lytte til ordet fra bibelen akkompagnert av fuglekvitter mens man sitter tilbakelent i en passe komfortabel campingstol… Vi kunne gjerne hatt flere slike sabbater.

I år var det Pastor Øystein Hogganvik som holdt møtene. Han er for tiden pastor i menighetene Ulsrud og Strømmen. Han snakket på gudstjeneste om Abraham som de troenes far, og på ettermiddagsmøtet om den nye pakt i det gamle testamentet. Mellom møtene spiste vi medbrakt mat, og etter en stund ble den store sletta brukt flittig av barn i aktivitet.

Denne sabbaten kommer det ofte folk fra andre menigheter, og det var ikke noe unntak i år. Vi ble velsignet med nydelig vær, og håper at vi kan være like heldige neste år.